Internet

Zpětné odkazy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů moderního marketingu

Moderní marketing bez online marketingu dělat nejde. A to ani tehdy, když své služby přímo online neposkytujeme. Nebýt vidět na internetu nás doslova umrtvuje a připravujeme se tím o obrovské množství zákazníků. Jednou z možností, jak být na internetu vidět, je linkbuilding.

Lingbuilding, známý i pod českým výrazem tvorba zpětných odkazů, je jedním z tzv. off-page nástrojů online marketingu. Jeho cílem je náš web zviditelnit. Co to přesně znamená?

Zviditelnit potřebujeme e-shop, kde prodáváme zboží či nabízíme své online služby, ale třeba i jen informační stránky, které informují o našich službách – například o činnosti našeho beauty salonu, opravně mobilních telefonů, fitness centru apod. Zpětné odkazy mají samozřejmě smysl i jako vstupní brána na naše stránky z jiných. Jenomže ve světě online marketingu je jejich význam ještě větší. Přidávají totiž na hodnotě naší stránce v očích vyhledávačů – v českých podmínkách především Googlu a Seznamu. Takže čím více stránek na ty naše odkazuje, tím lépe. I když tak snadné to zas není a je nutné odkazové portfolio budovat s rozmyslem, aby nám skutečně prospívalo a nebyli jsme naopak vyhledávači za něj penalizováni.

Důležité je pro své stránky získat odkazy ze správných stránek

Kam dát odkaz? Především na stránky, které obsahově souvisí s tím našim. Nemusí jít o celý web stejného zaměření, ale alespoň o související sekci či konkrétní článek. K úspěchu vede použití správných klíčových slov, přes které se odkazuje, t.j. tzv. anchor text, neboli viditelný text odkazu.

Nejčastějšími metodami jsou registrace do různých katalogů, sociální sítě, vytváření vlastních stránek na podporu webu, různé spolupráce s blogery a žurnalisty, odkazy z komentářů, odkazy v diskusních fórech, publikování článků na cizích webech (jejichž cílem není ani tak samotné PR, ale podpora SEO optimalizace), výměna odkazů a nákup odkazů. Už z tohoto seznamu plyne, že link můžeme získat zdarma, recipročně, nebo jako placenou službu.

Novým nástrojem pro každého, kdo si uvědomuje sílu a potřebu linkbuildingu, je web Kamdatodkaz.cz

Ještě, než se podíváte na příklad práce s nástrojem Kam dát odkaz, je vhodné se seznámit s tím, proč je tento nástroj tak unikátním. V linkbuildinku, jak už bylo řečeno, platí, že potřebujeme dostat odkazy na stránky s relevantním obsahem, souvisejícím s našim zaměřením. U čeho se určitě hned zarazíte, protože jde tím pádem velice často o naše konkurenty a tato forma spolupráce je nereálnou. A které jiné weby jsou ochotné zpětné odkazy umísťovat? Právě s tím umí nový SEO nástroj pro linkbuikdery pomoci.

Pojďte si najít vhodné stránky k publikaci zpětných odkazů

Důležité je znát, jaká klíčová slova jsou pro naše aktivity podstatná a pod jakými nás zákazníci na webu hledají. Pomocí takto vytipovaných slov pak v aplikaci Kam dát odkaz hledáme i weby vhodné pro umístění našich zpětných odkazů. Pokud prodáváte například oblečení, bude rozhodující, jestli dámské, pánské nebo dětské. Lišit se budou klíčová slova i podle toho, který konkrétní sortiment je pro shop klíčovým, či podle sezóny. Obecně je ale linkbuilding spíše dlouhodobější záležitost, a tak je sezónnost méně důležitá. Naopak, je nutné na podporu sezónních produktů a služeb myslet s předstihem optimálně šesti měsíců.

SEO optimalizace je základ

Dobrá SEO optimalizace webu je pro to, aby naše webové stránky měly smysl a fungovaly, velice důležitá. Mnozí z nás jsou ale na tento pojem možná už alergičtí. SEO se pokládá za ekonomickou, tedy efektivní formu marketingu, a nás přitom již stálo neuvěřitelné peníze. Mnohdy bez výsledného efektu. SEO i jeho součást, linkbuilding, rozhodně není nutné zatracovat. Co je však důležité, je SEO dělat správně. A pokud jej děláme prostřednictvím agentur, musíme si je umět správně vybrat. Určitě se podívejte rovněž na webovou stránku SEO je analytika, kde se právě o problémech v této oblasti otevřeně mluví.

 

5/5 - (1 vote)

Zanechat odpověď