Internet

Jak na správu obsahu vašeho webu?

Většina firem si nechá udělat web na míru, ale pak si ho chce spravovat sama. Sama si na něj chce vkládat nové příspěvky do blogu, upravovat si základní informace, přidávat aktuality. Jenže kolikrát to není tak snadné, jak si firma představuje.

Když si firmy nechávají dělat webové stránky na míru, jedním ze základních požadavků bývá častokrát možnost administrace. Chtějí tímto způsobem ušetřit, aby si v budoucnu nemusely platit odborníky, kteří se jim o web budou starat. Problém to není, každý schopný tvůrce webu vám administraci dokáže zprostředkovat. Dokážete ji však používat?

Co nepoužíváte, to zapomenete

Než vám digitální agentura předá hotový web, samozřejmě vás práci s administrací naučí. Na první pohled vše chápete, vše vypadá jednoduše. Jenže pokud systém pro správu obsahu nepoužíváte často, dost možná práci s ním zapomenete. Poměrně běžně se také stává, že firmy používají administraci špatným způsobem, a tím pádem webu spíš více škodí, než pomáhají.

WYSIWYG editor je intuitivní

Digitální agentura Beneficio, jež tvoří webové stránky na míru, se proti tomu snaží bojovat tím, že klientům dodává administrativní systém, v němž není nic navíc, co by je zbytečně mátlo. To se nedá říct o opensource řešeních, jako jsou WordPress, Drupal, Joomla či Prestashop. Ty bývají plné funkcí a vy kolikrát ani nevíte, k čemu všechny ty funkce slouží. Tudy cesta nevede.

Od Beneficio naproti tomu dostanete řešení na míru, jež zahrnuje tzv. WYSIWYG editor. Tato zkratka vychází z anglického „What you see is what you get“, což je něco jako „Co vidíš, to dostaneš“. Editor vypadá podobně jako například v programu Microsoft Word. Snadno v něm vytvoříte číslovaný seznam, hypertextový odkaz, vložíte obrázek či nastavíte text tučně.

Na webu platí jiná pravidla

Měli byste si však být vědomi toho, že v internetovém světě mohou platit trochu jiná pravidla než ta, na něž jste běžně zvyklí.

Například byste měli dodržovat hierarchii nadpisů. Na webu existuje šest úrovní nadpisů, přičemž ten hlavní by měl být vždy první úrovně, pak byste měli pokračovat úrovní druhou, třetí a tak dále. Rozhodně nepoužívejte více nadpisů první úrovně v jednom příspěvku jenom proto, aby byl text větším písmem, to odporuje webové sémantice. Stejně tak je prohřeškem, pokud použijete nadpis první úrovně a po něm třetí úrovně.

Chybou je i vkládání obrázků v příliš velkém rozlišení. Takové obrázky se pak dlouho načítají, uživatel musí na načtení stránky čekat, což často vyústí v to, že váš web raději zavře. Specialisté na webové stránky by vám navíc řekli, že i vyhledávače mohou weby za velké obrázky penalizovat a umisťovat je hůře ve výsledcích vyhledávání. Velikost obrázku by neměla přesahovat 250 kB a neměli byste mu nastavovat v editoru pevnou velikost, protože pak by se mohl špatně zobrazovat na telefonech či zařízeních s menším displejem.

A na závěr ještě jedna poznámka. Méně je někdy více. Opravdu není nutné v každém příspěvku použít všechny funkce, jež vám nabízí editor – tedy barevné písmo, barevné pozadí, kurzívu, vytučnění atd.

Zanechat odpověď