Internet

Jak správně poptat profesionální webové stránky?

 

Webové stránky dnes potřebuje každá firma i živnostník a získat je vlastně není až takový problém. Agentur i freelancerů specializujících se na tvorbu webu je doopravdy spousta. Jak mezi nimi vybrat toho nejlepšího dodavatele? Základem je připravit správnou poptávku.

Chcete-li moderní webové stránky na míru, budete do nich muset něco investovat. Je normální rozhodovat se podle ceny, nikdo nechce zbytečně přeplácet. Problém však je nabídky od jednotlivých agentur porovnávat.

Deset různých nabídek mezi sebou porovnáte jen těžko

Pokud oslovíte deset různých agentur s tím, že máte zájem o profesionální webové stránky, s největší pravděpodobností dostanete deset různých nabídek, které mezi sebou nepůjde porovnat. Jedna sice bude dražší, ale zase zahrne větší množství služeb. Ta levná neobsáhne všechno, co byste si na webu přáli mít, a vy netušíte, kolik by stálo, kdybyste to chtěli přidat. Prostě a jednoduše, tudy cesta nevede, protože z takových nabídek moc moudří nebudete.

Připravte jednoznačné zadání

Chcete-li získat nabídky, jež mezi sebou budou vzájemně porovnatelné, potřebujete připravit jednoznačné zadání. Své představy byste měli definovat co nejpodrobněji, určitě nezapomeňte na:

  • seznam podstránek, které chcete mít,
  • co vlastně od webu očekáváte a proč ho chcete vytvořit,
  • popis vašich představ, popis funkcionality.

Můžete přiložit i odkaz na podobnou webovou prezentaci, která se vám líbí, případně nějaké obrázky či videa. Ty často vydají za tisíc slov.

Ani tohle ale bohužel není sázka na jistotu, stále se vám mohou sejít nabídky ve velmi širokém cenovém rozptylu. Ptáte se, co víc ještě můžete udělat? Jakým způsobem popsat, jak si vlastně své webové stránky na míru představujete? Připravte prototyp.

Prototyp jasně definuje, co potřebujete

Každý, kdo někdy slyšel pojem webdesign, zřejmě tuší, co je UX design. Dobrý UX design je zárukou použitelnosti webu, také ho ale velmi přesně definuje – a právě toho se dá využít při poptávání tvorby webu na míru.

Každý projekt by si měl projít fází návrhu struktury a rozložení, ideálně ještě před poptáním vývoje. Právě struktura a rozložení totiž velmi přesně definují zadání webu. Pokud tedy toužíte po cenových nabídkách, jež budou doopravdy porovnatelné, k zadání přiložte prototyp webu.

Prototyp webu vám připraví odborníci

Jak ho připravit? Jde o tak důležitou věc, že se opravdu nevyplatí na ní šetřit a snažit se ji připravit svépomocí. Dobrý prototyp vám připraví digitální agentura, odborníci mají totiž daleko lepší přehled o moderních technologiích, dostupných možnostech a nástrojích.

Přiložíte-li k poptávce na tvorbu webu prototyp, získáte relevantní nabídky, které mezi sebou budou porovnatelné. Peníze, které jste investovali do tvorby prototypu, se vám vrátí.

Rate this post

Zanechat odpověď