Internet

Nejčastější chyby webů – jak by stránky rozhodně neměly vypadat?

 

Webové stránky představují důležitý nástroj online marketingu, v dnešní době se bez nich neobejde prakticky žádná větší firma. Jenže – nestačí je jen vlastnit, musí taky správně vypadat. Jaké chyby webům kazí návštěvnost a firmy připravují o zákazníky a tím o peníze?

Nepřehlednost a složitá navigace

Mnohdy bývají weby velmi nepřehledné. V první chvíli tak zákazníci často netuší, kam se vlastně dostali, a tápou. Menu by mělo být logické, jasné a výstižné, nepoužívejte víc než sedm položek a nesnažte se na stránku nacpat co nejvíc prvků. Na paměti mějte hlavně funkčnost, design stojí až na druhé koleji. Před tvorbou webových stránek nebo při jejich redesignu zjistěte, co vaše zákazníky zajímá, ať jim můžete web přizpůsobit na míru.

Příliš dlouhé a nezáživné texty

Návštěvník, který zamíří na váš web, hledá odpovědi na svoje otázky, řešení, které mu pomůže vyřešit jeho problém. Chodí sem proto především pro informace. Jestli chcete uspět, zapomeňte na dlouhé rozsáhlé texty, nejen, že je nikdo nečte, ale vaše potenciální zákazníky tak akorát odradí. Držte se pravidla, že v jednoduchosti je síla: sdělujte jasně, přehledně a „čistě“. Vyhněte se zbytečné omáčce, texty pište co nejkratší a pro snazší čtivost je správně naformátujte. Dělte je do odstavců, použijte vhodné písmo, důležité věci zdůrazňujte, ztučňujte, podtrhujte a hlavně se vyhněte gramatickým chybám. Kvalitní texty vám pomohou nejen zvýšit návštěvnost, ale pozitivně se odrazí také na SEO.

Pomalé načítání webu

Rychlost načítání webu hraje pro návštěvníky důležitou roli, zatímco firmy tento klíčový parametr mnohdy podceňují. Přitom s pomalým zobrazením neudržíte potenciální zákazníky ani skvělými texty, ani dokonalou grafikou. Většina z nich totiž očekává, že se web nahraje do dvou vteřin, takřka polovina z nich pak nevydrží čekat víc než tři vteřiny. Po této době nemilosrdně zamíří ke konkurenci. Každá milisekunda se počítá, a tak zmenšujte obrázky, komprimujte, vyhněte se náročným videím, hlídejte si datově náročná tlačítka sociálních sítí či zbytečná přesměrování. Pokud se v těchto věcech příliš neorientujete, obraťte se na odborníky z reklamních agentur, kteří vám poradí, jak stránky zefektivnit. Na rychlosti totiž záleží!

 

Ohodnoťte článek

Zanechat odpověď